Second Harvest Japan Pantry Coordinator job opening
誰もが安全で栄養のある食品を手にすることが出来るということが、基本的なセーフティネットの一部であるべきだと私たちは考えています。そうしたフードセーフティネットを構築するために、日々取り組んでいます。
【活動概要】
日本には230万人もの人々がフードセキュリティにかけていると推定しており、ハーベストパントリーでは、そうした人々へ主食となるお米や基本的な調味料、生鮮食品や缶詰めなどを配布しています。
今後も必要な方々をいかに見つけ届けるかという課題と向き合い、新たな方法を模索し続けています。
■パントリー部長
-事業はB2C
-専従スタッフ・ボランティアのマネジメント
-個人支援プログラムの開発・計画・実施、およびその監督/責任者
-フードセーフティネットの強化
-福祉や食品業界、NPOでの経験不問
Harvest Pantry is responsible for delivering food directly to needy households
Manage a team of paid staff and volunteers that provides direct services
Create and manage programs that can delivery services to those in need
Monitor the development and progress of these programs
Strengthen food safety-net
Operations are B2C
望ましい応募者
− 新しいことを学ぶことに熱意を持ち、新しいことに挑戦し、リスクを恐れない
− 自分の上司だけでなく、リーダーとして自分の部下に対しても効果的に耳を傾ける
− 課題を明確にし、解決策に導くための的確な質問ができる
− 就任してから4週間以内にチームのニーズを把握し、提案ができるようになる
− リソースに関するあらゆるニーズを理解し、団体の目標を達成するのに何が重要かを明確にできる
− コーチングをチームメンバー育成の機会ととらえる
− 起業家精神があり、関係者全てが報われるようなリソースと人の結びつけの機会を探し出すことに熱意を持っている
− 新しいことに挑戦したい
2HJでは以下のような活躍のチャンスがあります
− 食品企業、非食品企業、福祉施設、物流企業など多種多様なステークホルダーと協働できる
− 営業スキルを全く違った環境で活かせる
− 多文化的環境で働ける
− ビジネスと非営利のアイディア、コンセプトを日本の文脈の中で融合させることができる
− 日本のフードバンク活動の先駆けとして活躍できる
− これまでと違ったタイプのNPOの模範を示していける
Good Candidates
− Have a passion for learning, trying new things, taking risks
− Listen effectively to those they lead as well those they are being led by
− Ask good questions that clarify problems and lead to possible solutions
− Love meeting people and listening to their stories, experiences, and needs
− Can manage multiple demands on resources and determine what is important to meet the goals of the organization
− See their role as providing a service rather than selling a product
− Have an entrepreneurial spirit and get excited about finding new opportunities to match resources with people in a manner that all parties feel rewarded
− Enjoy setting goals as a means to measure progress
− Want to try something new
Opportunities
− Work with multiple different stakeholders: food companies, non-food companies, welfare institutions, and logistic companies
− Use sales skills in a completely different environment
− Work in a multicultural setting
− Incorporate business and nonprofit ideas and concepts into a Japanese context
− Continue to pioneer food banking in Japan
− Be an example of a different kind of nonprofit
【活動概要】
日本には230万人もの人々がフードセキュリティにかけていると推定しており、ハーベストパントリーでは、そうした人々へ主食となるお米や基本的な調味料、生鮮食品や缶詰めなどを配布しています。
今後も必要な方々をいかに見つけ届けるかという課題と向き合い、新たな方法を模索し続けています。
■パントリー部長
-事業はB2C
-専従スタッフ・ボランティアのマネジメント
-個人支援プログラムの開発・計画・実施、およびその監督/責任者
-フードセーフティネットの強化
-福祉や食品業界、NPOでの経験不問
Harvest Pantry is responsible for delivering food directly to needy households
Manage a team of paid staff and volunteers that provides direct services
Create and manage programs that can delivery services to those in need
Monitor the development and progress of these programs
Strengthen food safety-net
Operations are B2C
望ましい応募者
− 新しいことを学ぶことに熱意を持ち、新しいことに挑戦し、リスクを恐れない
− 自分の上司だけでなく、リーダーとして自分の部下に対しても効果的に耳を傾ける
− 課題を明確にし、解決策に導くための的確な質問ができる
− 就任してから4週間以内にチームのニーズを把握し、提案ができるようになる
− リソースに関するあらゆるニーズを理解し、団体の目標を達成するのに何が重要かを明確にできる
− コーチングをチームメンバー育成の機会ととらえる
− 起業家精神があり、関係者全てが報われるようなリソースと人の結びつけの機会を探し出すことに熱意を持っている
− 新しいことに挑戦したい
2HJでは以下のような活躍のチャンスがあります
− 食品企業、非食品企業、福祉施設、物流企業など多種多様なステークホルダーと協働できる
− 営業スキルを全く違った環境で活かせる
− 多文化的環境で働ける
− ビジネスと非営利のアイディア、コンセプトを日本の文脈の中で融合させることができる
− 日本のフードバンク活動の先駆けとして活躍できる
− これまでと違ったタイプのNPOの模範を示していける
Good Candidates
− Have a passion for learning, trying new things, taking risks
− Listen effectively to those they lead as well those they are being led by
− Ask good questions that clarify problems and lead to possible solutions
− Love meeting people and listening to their stories, experiences, and needs
− Can manage multiple demands on resources and determine what is important to meet the goals of the organization
− See their role as providing a service rather than selling a product
− Have an entrepreneurial spirit and get excited about finding new opportunities to match resources with people in a manner that all parties feel rewarded
− Enjoy setting goals as a means to measure progress
− Want to try something new
Opportunities
− Work with multiple different stakeholders: food companies, non-food companies, welfare institutions, and logistic companies
− Use sales skills in a completely different environment
− Work in a multicultural setting
− Incorporate business and nonprofit ideas and concepts into a Japanese context
− Continue to pioneer food banking in Japan
− Be an example of a different kind of nonprofit
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